|
Wagon Zeppelin 144: Kawałek historii z nową jakością życia |
Monumentalny projekt partnerski wyznaczający nowy rozdział w historii wagonu Zeppelin 144.
Wagon Zeppelin numer 144 jest nie tylko ważnym, historycznym kamieniem milowym w kolekcji zabytkowych wagonów tramwajowych Stowarzyszenia Miłośników Tramwajów Norymbersko-Furckich (NTFA), ale także odgrywa kluczową rolę w relacjach między Krakowem i Norymbergą.
Istniejący wagon Zeppelin zostanie wykorzystany do budowy dwóch nowych wagonów, z których oba będą miały pozwolenie na eksploatację, wymagane do przewozu pasażerów. Mieszkańcy Krakowa i Norymbergi będą mieli swoje własne wagony Zeppelin, co otworzy nowe możliwości turystyczne i podkreśli istotne partnerstwo między miastami.
Prace nad projektem trwają od 2020 roku, koncentrując się na mechanicznym aspekcie renowacji. Zarówno wagony w Norymberdze, jak i w Krakowie mają zostać ukończone w 2023 roku.
Aby uzyskać niezbędne zgody, które pozwoliły by na wożenie pasażerów, oba wagony musiałyby być wyposażone w magnetyczne hamulce szynowe oraz dodatkową instalację niskiego napięcia do oświetlenia. Wagon norymberski miał mieć również nowo zbudowane nadwozie i odnowione wózki. Zaistniała również potrzeba wymiany wyposażenia elektrycznego, w tym okablowania. Zastosowano kable RADOX® producenta HUBER+SUHNER.
Przeczytaj pełną wersję w studium przypadku
Przewody RADOX 3GKW | Przewody RADOX 4GKW-AX | Przewody RADOX 9GKW-AX | Przewody RADOX GKW-LW | Przewody RADOX Tenuis-TW |